Fotod kodulehele

Kui olete tellimas ettevõttele uut kodulehte (või täiendamas juba olemasolevat), tuleks hoolikalt läbi mõelda, milliseid fotosid soovite oma lehel kuvada. Kodulehe kujundus dikteerib tihtipeale fotode paigutuse ja mõõtmed. Seetõttu oleks soovitav, et tellija, kodulehe tegija ja fotograaf omavahel enne kodulehe loomist maha istuksid ja plaani peaksid.

___

Selline lähenemine – ‘teeme pildid ära ja pärast lõikame parajaks’ – ei ole päris õige. Ometi kohtame oma praktikas väga tihti just sellist suhtumist. Teadlik klient pöördub fotograafi poole kodulehe tegemise algusjärgus. Samuti on oluline, et kodulehe tegijal on selge nägemus piltide kujust ja mõõtudest.

___

Tihti on näiteks päisepiltide puhul tegemist piklike, kitsaste fotodega. Kui päisepilt tavamõõtmetega pildist välja lõigata, võib oluline kaduma minna.

___

___

Lisaks kastutatakse erinevate mõõtmetega pilte tutvustamaks ettevõtte tooteid või teenuseid. Fotograafi jaoks on oluline nende mõõtmetega enne pildistamist kursis olla. Kadreerimine ja kompositsioon pannakse paika selle põhjal, kas tegemist on horisontaalse, vertikaalse või ruudukujulise lõpptulemusega.

___

___

Kui fotodele on mõeldud lisada ka statsionaarne tekst, peaks fotograaf sellest teadma enne pildistamise planeerimist. Siis saab ta ette planeerida kuhu tekst pannakse ja kadreerida pilt nii, et pildil kujutatav oluline subjekt või objekt teksti all kaduma ei läheks.

___

Lisaks võiks olla kodulehe üldine tonaalsus ja piltide värvikombinatsioon omavahel kujunduslikult kooskõlas.


Mõned näited meie poolt teostatud kodulehtede fotodest:
www.pajoprint.ee
www.123ok.eu
www.retailsecurity.ee
www.restoranparadiis.ee